Vodafone Çiftçi Kulübü

Haberin Tarihi : 13 Ocak 2013   |   Son Yenileme : 1 Ocak 1970

Vodafone Türkiye'nin Tarım, Gıda ve Hayvancılık Bakanlığı ve Tarım ve Kredi Kooperatifleri işbirliğiyle 2009 yılı sonunda hayata geçirdiği Vodafone Çiftçi Kulübü, öncelikle çiftçilerin bilinçlendirilmesini ve bu yolla tarımsal ve kırsal kalkınmaya katkıda bulunmayı amaçlıyor.  "Vodafone Çiftçi Kulübü, çiftçinin daima yanında" söylemiyle yola çıkan ve Türkiye'de ilk kez uygulanan bu program içeriğinde, çiftçilerin ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda, yine her biri ilk kez Vodafone Türkiye tarafından sunulan hizmetler bulunuyor. Program, çiftçilere uygun fiyatlı tarife ve cihazlardan hayatlarını kolaylaştıran servislere, marka ortaklıkları ile sağlanan hizmetlerden tarımsal verimlilik hakkında bilinçlendirme çalışmalarına kadar uzanan geniş bir yelpazede iş ve yaşam kalitelerini artıracak bir hizmet ve çözümler bütünü sunuyor.

Dünyada azalan gıda kaynakları sonucu tarımı en stratejik endüstrilerden biri olarak gören Vodafone, Vodafone Çiftçi Kulübü altında sunduğu çözümlerle çiftçilerin iş süreçlerini etkinleştirerek maliyetlerini düşürmeyi; böylelikle tarım sektöründe bir değişim ve yenilenme süreci yaratılmasına katkıda bulunmayı amaçlıyor.

Vodafone Çiftçi Kulübü üyesi olmak için Faturalı veya Faturasız Cep Çiftçi tarifelerinden birine abone olmak yeterli oluyor.

Vodafone Çiftçi Kulübü, sosyal bir iş modeli olarak öne çıkıyor

Vodafone Türkiye, "çifte sorumluluk" anlayışı doğrultusunda, ticari faaliyetleri kadar sosyal yatırımlarına da büyük önem veriyor. Bu bağlamda, global bir bilgi birikimine sahip olduğu mobil iletişim teknolojilerinin sadece abonelerine avantajlı tarifeler ve kampanyalar sunmak yolunda değil, aynı zamanda Türkiye'nin uzun vadeli kalkınmasına destek olmak yolunda da büyük öneme sahip olduğuna inanıyor.  Vodafone, bu anlayışla sosyal iş modelleri hayata geçirerek, farklı toplumsal grupların hayatını kolaylaştırmaya, yaşam kalitelerini artırmaya ve böylelikle Türkiye'de daha fazla bireyi mobil iletişimin sunduğu olanaklarla buluşturmaya odaklanıyor. Vodafone Çiftçi Kulübü, Vodafone'un bu yaklaşımla 2009 yılında uygulamaya koyduğu sosyal bir iş modeli olarak, sadece Türkiye için değil, tüm dünya ve özellikle gelişmekte olan ülkeler için de bir örnek teşkil ediyor.  

2011 Yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması'nın ortaya koyduğu veriler, Türkiye'de kırsal bölgelerde internete erişimin henüz çok alt seviyelerde olduğunu ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, genişbant bağlantı ile internet erişim imkanı kentsel bölgelerdeki hanelerde yüzde 47,5 iken, kırsal yerlerde yüzde 18,6 seviyesinde.  Vodafone Çiftçi Kulübü, Vodafone'un mobil iletişim teknolojileri aracılığıyla bu tablonun tersine çevrilmesi konusunda önemli katkılar sağlayabileceği inancının bir yansımasını oluşturuyor.

Vodafone Türkiye, Vodafone Çiftçi Kulübü ile teknolojinin sunduğu olanakları Türkiye'nin dört bir yanındaki çiftçiler için erişilebilir kılıyor ve böylelikle iş yapma süreçlerini çok daha pratik hale getiriyor.  Vodafone'un Çiftçi Kulübü altında sunduğu hizmetler, tarım sektörünün ülke ekonomisine istenilen düzeyde katkı sağlaması ve Türkiye'nin tarımsal rekabet gücünün artırılması gibi hedeflere ulaşılması yolunda da büyük önem teşkil ediyor.  Yani Vodafone, hem toplum hem de ticaret için değer yaratarak Türkiye'nin sürdürülebilir yarınlara taşınmasına katkı sağlıyor. 

Çiftçi segmentinin ve tarım sektörünün Vodafone için önemi

Yapılan araştırmalar, 2050 yılında Dünya nüfusunun 9 milyara ulaşacağını; buna paralel olarak besin kaynaklarına ihtiyacın 2050'ye kadar yüzde 70 oranında artacağını ortaya koyuyor. Mobil iletişim sektörü, günümüzde insanlığın yaşamasını, üretmesini kolaylaştıran, potansiyellerini gerçekleştirmelerine destek olan en kritik sektörlerden biri olarak konumlanıyor. Mobil teknolojilerin bu tarz örneklerde kullanılması halinde, 2020 yılına kadar sadece tarımsal gelirlerde 140 milyar dolar düzeyinde bir artış sağlanması bekleniyor.  Bu koşullar göz önünde bulundurulduğunda, gıda üretiminde verim ve efektif gıda  dağıtımı, global anlamda kritik iki gündem maddesi olarak karşımıza çıkıyor.

Gıda üretiminin temel taşı olan çiftçilerin artan nüfusa rağmen toplumun ihtiyaçlarını efektif şekilde karşılayabilmeleri için tarımsal iş süreçlerinin daha pratik hale getirilmesi, yani çiftçilerin daha az maliyetle daha etkin şekilde iş yapabilir hale gelmeleri gerekiyor. Bu hedefe ulaşılması için, çiftçilerin verimli üretim teknikleri konusunda eğitilmeleri, iş süreçlerini nasıl daha efektif şekilde yönetebileceklerine ilişkin bilinçlendirilmeleri gerekiyor. 

Bugün Türkiye'de nüfusun yaklaşık yüzde %25,5inin istihdamını sağlayan tarım sektörü, ülkemiz ekonomisinin bel kemiğini oluşturuyor. Ülke nüfusunun zorunlu gıda maddeleri ve sanayi sektörünün hammaddeleri tarım sektörü tarafından karşılanıyor. Buna rağmen Türkiye'de tarım sektörünün GSMH içerisindeki %9'luk payının giderek küçüldüğüne, çiftçilerin ölçek ekonomilerinden faydalanamamaları sebebiyle karlarını artıramadıklarına ve tarımda verimin giderek düştüğüne tanıklık ediyoruz.

Vodafone Türkiye, mobil iletişim teknolojilerinin insanlığın iyiliği için kullanılması vizyonu kapsamında, tarım sektöründeki bu açığı kapamayı bir sorumluluk olarak değerlendiriyor.  Vodafone Türkiye, "Vodafone Çiftçi Kulübü" çatısı altında sunduğu çözümlerle, mobil iletişim teknolojilerini Türkiye'de daha fazla çiftçi için erişilebilir kılmayı, böylelikle çiftçilerimizin iş yapma süreçlerini kolaylaştırmayı, hasatlarının bereketini artırmayı ve yaşam kalitelerinin artmasına katkıda bulunmayı hedefliyor. Türkiye'de Vodafone Çiftçi Kulübü'ne üye olan 700 bini aşkın çiftçi de çok daha verimli şekilde iş yapabilmelerine imkan sağlayan hizmetlerden faydalanarak, gelirlerini artırıyor.

Vodafone Çiftçi Kulübü altında sunulan hizmetler

2434 Çiftçi Haber Paketi: Vodafone Çiftçi Kulübü üyeleri, kendilerini ilgilendiren tüm haberleri herkesten önce ve zahmetsizce telefonlarına gelen SMS'ler ile öğrenme ayrıcalığı yaşıyor.

  • İlçeye özel hava tahmini yorumları,
  • Ürüne özel hastalık ve zararlı uyarıları,
  • Tarımsal destekler, hibe ve yatırım destekleri,
  • Ürünün hal ve piyasa fiyatları,
  • Tarım sektöründen son gelişmeler,
  • Ücretsiz fuar davetiyeleri ,

gibi çiftçileri ilgilendiren tüm haberler  2434 Çiftçi Haber Paketi'nde tamamen ücretsiz olarak sunuluyor.

Çiftçi Haber Paketi, şimdiye kadar gönderdiği  300 milyonu aşkın SMS ve 490 bini aşan farklı içerik ile çok değerli bir bilgi platformu haline gelmiştir.

Ücretsiz Kaza Sigortası: Tüm Vodafone Çiftçi Kulübü üyeleri, ERGO sigorta tarafından 10.000 TL teminatla sigortalanıyorlar. Üstelik tüm bu ayrıcalıklı sigorta hizmeti için hiçbir ek ücret ödemiyorlar. Vodafone Cep Çiftçi tarifelerindeki aboneler, abonelik başlangıçlarının veya tarifeye geçişlerinin bir sonraki takvim ayından itibaren sigorta kapsamına alınıyor. Tarifelerden herhangi bir sebeple ayrılan abonelerin sigortaları da sona erdiriliyor.

• Traktör Çekilişi: Vodafone Çiftçi Kulübü kapsamında yapılan çekilişlerle bugüne kadar 6 adet Case IH traktör sahibini buldu. Aydın, Bursa, Konya, Tekirdağ, İzmir ve Mersin'deki talihliler ödedikleri 10TL lik fatura veya yükledikleri 10TL lik Cep Lira karşılığında ücretsiz kazandıkları çekiliş hakları sayesinde traktörlerine kavuştular.

Çiftçi İlan Servisi:Vodafone Çiftçi Kulübü üyeleri, Çiftçi İlan Servisi'ni kullanarak, yetiştirdikleri ürünleri tek bir SMS ile cepten Türkiye'nin 81 iline satabiliyorlar.

Çiftçilere tamamen ücretsiz olarak sunulan Çiftçi İlan Servisi üzerinden verilen ilanlar, Türkiye'nin ilk ve en büyük tarımsal e-ticaret ve iletişim sitesi olan www.tarimsalpazarlama.com ile Köy TV'de yayınlanıyor. Vodafone Çiftçi Kulübü üyeleri İlan Servisi ile ayrıca Türkiye tarım sektörünün önde gelen en büyük dergilerine de seri ilan verebiliyorlar.

Şu ana kadar 21 bini aşkın ilan Çiftçi İlan Servisi üzerinden verildi. Bu servis aracılığıyla yetiştirdikleri ürün ve mahsulleri aracısız bir şekilde, cepten tüm Türkiye'ye satan çiftçiler, bayilik alımından yurtdışı anlaşmalarına kadar oldukça geniş bir ölçekte işlerini büyütme ve karlarını artırma fırsatı buluyorlar.

• Vodafone Çiftçi Kulübü Eğitim Tırı:

● Vodafone Çiftçi Kulübü, çiftçileri bizzat köylerinde ziyaret ederek düzenlediği eğitim programları ile teknolojinin imkânlarını kullanarak üretimlerini nasıl kolaylaştırabilecekleri ve verimliliklerini nasıl arttırabilecekleri gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlıyor.

● Mobil iletişimin ve teknolojinin son olanaklarıyla donatılarak özel olarak üretilen Vodafone Çiftçi Kulübü Tırının yapımı için 17 kişilik bir ekip 2.5 ay çalıştı. TIR'da 40 kişilik bir eğitim alanı bulunuyor.

● Üzerindeki otomatik hidrolik sistemler sayesinde 5 dakikadan kısa bir sürede açılabilen TIR'ın ziyaret ettiği yerlerdeki kurulumu, 7 kişilik bir ekip tarafından 1 saatte tamamlanabiliyor.

● Vodafone Çiftçi Kulübü Tırı, bugüne kadar 46 ili ve 259 beldeyi ziyaret etti, 36 fuar ve festivale katıldı. Bu faaliyetler sırasında toplam 171 bin kilometre yol yapan araç, 5,3 milyon kişiye ulaştı. Eğitim verilen çiftçi sayısı ise 162 bin 78 oldu.

Verilen Eğitimler

  1. Kırsal Alanda Su Bilinci
  2. Karlı Hayvancılığın Püf Noktaları
  3. Karlı Meyveciliğin Püf Noktaları
  4. Tarımsal Ürün Pazarlaması
  5. Tarımsal Sigortalar ve Destekler
  6. Organik Tarım ve Destekler
  7. Süt Veriminin Arttırılması
  8. Toprak Analizinin Önemi

 

Vodafone Çiftçi Kılavuzu Uygulaması

  • Vodafone Çiftçi Kılavuzu Uygulaması sayesinde çiftçilerimiz ilçe bazlı hava durumu bilgilerine, tarımsal haberlere, hal fiyatlarına ve ürün borsasında işlem gören ürünlerin piyasa fiyatlarına Android işletim sistemli cihazlarından kolayca ulaşabilmektedir.
  • Tarımsal bilgilerin ve haberlerin haricinde, 2000'den fazla kez indirilen Vodafone Çiftçi Kılavuzu Uygulaması üzerinden ücretsiz olarak ilan verilebiliyor.

 

Vodafone ve Şekerbank'tan: "Tüm Yıl Konuş Hasat Zamanı Öde" Kampanyası

  • Vodafone ve Şekerbank'ın ortaklaşa hayata geçirdiği "Tüm Yıl Konuş Hasat Zamanı Öde" Kampanyası ile Şekerbank Hasat Kart sahibi çiftçilerimiz Vodafone faturalı hatları için Şekerbank'a otomatik ödeme talimatı vererek bir yıl boyunca faturalarının Şekerbank tarafından ödenmesini sağlayabiliyorlar.
  • Kampanyaya katılan çiftçilerimiz geri ödemelerini yılda bir kez kendi hasat zamanlarında faizsiz olarak yapabiliyorlar.

 

VODAFONE SÜT KAYIT SİSTEMİ PROJESİ

Mobil iletişim teknolojileri aracılığıyla Türkiye'de daha sürdürülebilir iş modelleri ve daha sürdürülebilir bir gelecek yaratma hedefiyle çalışan Vodafone Türkiye, Vodafone Çiftçi Kulübü çatısı altında hayata geçirdiği Vodafone Süt Kayıt Sistemi ile süt sektörünün üç önemli paydaşı olan süt üreticisi çiftçiler, süt birlikleri ve süt firmalarının iş süreçlerini kolaylaştırmayı hedefliyor. Vodaone Türkiye'nin, Milas Süt Üreticileri Birliği işbirliğiyle, süt üreticisi çiftçilerin gerçek ihtiyaçlarından yola çıkarak, bu ihtiyaçlara mobil tabanlı teknolojiler ile çözüm üretmek hedefiyle hayata geçirdiği Vodafone Süt Kayıt Sistemi Projesi, Vodafone Çiftçi Kulübü çatısı altında tarımın farklı alanlarına odaklanarak, özel ihtiyaçları karşılamaya yönelik anlayışının da önemli bir örneğini sunuyor.  Vodafone Süt Kayıt Sistemi Projesi ile çiftçiler, hangi köyde, ne zaman, ne miktarda süt teslim ettiklerini cep telefonlarına anlık olarak gelen SMS'ler ile takip edip sorgulayabiliyorlar; böylece tüm üretimlerini dijital ortamda kayıt altında tutabiliyorlar.

Vodafone Süt Kayıt Sistemi Projesi'nin sektörün bir diğer önemli kanadı olan süt birliklerine sağladığı en önemli fayda, sütün takibini dijital ortamda yapma imkânı. Süt birlikleri daha önce manuel olarak yaptıkları teslimat kayıtlarını, süt toplama noktalarındaki Vodafone Smart Tabletlere kurulan Vodafone Süt Kayıt Sistemi uygulaması üzerinden, dijital ortamda ve tüm paydaşlarıyla şeffaf şekilde paylaşabilecekleri bir altyapıyla tutabiliyorlar. İş süreçlerindeki bu esneklik, beraberinde çiftçilere daha kaliteli ve hızlı hizmet sonucunu getiriyor. Projenin süt firmaları açısından sağladığı en önemli fayda ise bölge ve toplayıcı bilgilerine ilişkin günlük veri ve istatistik takibi yapma; böylelikle daha etkin lojistik ve üretim planlama gerçekleştirme imkânı.

Mobil iletişim teknolojilerini süt toplama sürecine entegre ederek, bu süreci hem çiftçiler hem süt birlikleri hem de firmalar açısından daha pratik, güvenli ve verimli kılan Vodafone Süt Kayıt Sistemi Projesi, uzun vadede süt hayvancılığı sektörünün sürdürülebilir büyümesine de katkıda bulunuyor. Dolayısıyla bu proje ile Vodafone Türkiye, bir kez daha mobil iletişim teknolojileri konusundaki birikimini tarım sektörünün sürdürülebilir gelişimine sunuyor. 

 

Bültenin Devamını Oku

İlgili Görseller

Seçilenleri Bilgisayara İndir Seçilenleri Sepete Ekle