Vodafone İle Yapay Zeka Teknolojisi İstanbul Trafiğinde

Haberin Tarihi : 27 Ağustos 2017   |   Son Yenileme : 27 Ağustos 2017

VODAFONE, KENDİ KENDİNİ YÖNETEBİLEN AKILLI
ŞEBEKE TEKNOLOJİSİNİ İLK KULLANAN OPERATÖR OLDU

Türkiye'nin dijitallleşmesine liderlik etme vizyonuyla atılımlarına devam eden Vodafone, kendi kendini yönetebilen akıllı şebeke teknolojisini (Smart SON) Türkiye'de ilk kullanan operatör oldu. 

Vodafone Türkiye'nin, Teknoloji Şehri İstanbul projesi kapsamında Huawei ile ortak geliştirdiği bu teknoloji ile, internet kullanımının yoğun olduğu yer ve saatlerde kullanıcılara en iyi ses ve veri hizmetinin sunulması hedefleniyor.

İlk olarak İstanbul TEM otoyolu ve D100 karayolunda aktif hale getirilen yapay zeka teknolojisi ile artık trafiğin çok yoğun olduğu saatlerde bile kesintisiz iletişim kuracak. Smart SON teknolojisi önümüzdeki dönemde tüm yoğun alanlarda kullanılacak.

Türkiye'nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla abonelerini dijital dünyanın olanaklarından en üst düzeyde faydalandırmayı hedefleyen Vodafone, 5G teknolojisi yolunda yapay zeka ile kendi kendini yönetebilen akıllı şebekelere yönelik çalışmalara da öncülük ediyor.

Trafikte kalan İstanbullular en iyi ses ve veri hizmetini alacak

Vodafone Türkiye, "Teknoloji Şehri İstanbul – TechCity İstanbul" projesi kapsamında Huawei ile ortak geliştirdiği kendi kendini yönetebilen akıllı şebeke teknolojisini trafikte en çok vakit geçirilen TEM ve D100 yollarında uygulayarak hizmet kalitesini artırdı. Özellikle sabah ve akşam saatlerinde trafikte kalan İstanbulluların en iyi ses ve veri hizmetini almasını hedefleyen proje kapsamında, Yapay Zeka ile geliştirilmiş Smart SON teknolojisi, anayollara servis veren baz istasyonlarında aktif hale getirildi. Hem 3G hem de 4.5G ses ve veri kalitesini iyileştiren bu teknoloji sayesinde, çağrı kurulum oranları yaklaşık %7, veri iletim oranları ise yaklaşık oranında artış gösterdi.

Yapay Zeka ile Kendi Kendini Yönetebilen Akıllı Şebekeler

SON (Self Organizing Network: Kendi Kendini Yönetebilen Şebeke) olarak adlandırılan bu teknoloji, şebekelerin parametrelerini gün içinde abone davranışlarına göre kendi kendilerine değiştirip arıza yönetimi yapabilmelerine imkân tanıyor. Şebekede beklenmedik bir şekilde oluşacak herhangi bir problem Yapay Zeka ile algılanarak ekipmanlar ve parametreler uygun değerlere getiriliyor.

Mallik Rao: Haberleşme teknolojilerini yapay zeka ile buluşturarak Türkiye'ye liderlik ediyoruz

Türkiye'nin ve dünyanın en geniş 4.5G ağına sahip olan Vodafone'un 5G teknolojisine giden yolda global uzmanlığını Türkiye'ye taşımaya devam ettiğini vurgulayan Vodafone Türkiye Teknolojiden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Mallik Rao; "Vodafone olarak abonelerimize en iyi hizmeti verebilmek için bir yandan 4.5G şebekemizi geliştirirken diğer yandan da mobil iletişimi geleceğe taşıyan adımlar atıyoruz.

İş ortaklarımızla birlikte geliştirdiğimiz, çok daha yüksek hız ve kapasiteyle veri transferi imkanı sunan ileri düzey teknolojileri şebekemizde uyguluyoruz. Bu kapsamda yapay zeka ile kendi kendine öğrenebilme yeteneği olan Smart SON teknolojisinin gelişimine katkıda bulunarak bu teknolojiyi Türkiye'de abonelerine sunan ilk operatör olduk. Bu teknoloji, özellikle şehir merkezlerindeki yoğun araç trafiğinin olduğu yollar, kalabalık etkinlik alanları, ticaret bölgeleri ve stadyumlar gibi trafiğin yoğunlaştığı alanlarda fayda sağlayacak. Trafiğin sıkıştığı alanlarda İstanbulluların aldığı ses ve veri hizmetinin kalitesini arttırmayı amaçladığımız bu teknolojiyi, ilk etapta İstanbul'da TEM ve D100 yollarında aktif hale getirdik. Önümüzdeki günlerde tüm yoğun bölgelerde devreye alacağız."

Vodafone Türkiye hakkında

Gelirler bakımından dünyanın en büyük uluslararası mobil iletişim şirketlerinden biri olan Vodafone Grubu'nun bünyesinde yer alan Vodafone Türkiye, 30 Haziran 2017 itibariyle hizmet sunduğu 22,8 milyon abonesiyle Türkiye'nin ikinci büyük mobil iletişim şirketidir. Türkiye'nin en büyük uluslararası doğrudan yatırımcılarından olan Vodafone Türkiye'nin bugüne kadar toplam yatırımları 20 milyar TL'ye ulaşmıştır. 2010'da Borusan Telekom'u bünyesine katan Vodafone Türkiye, 2011'de de Türkiye'nin en büyük alternatif telekom operatörlerinden Koç.net'i bünyesine dâhil etmiştir. Türkiye'nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonu doğrultusunda bireylere ve kurumlara mobil ses, sabit ses, mobil internet, ADSL ve fiber hizmetleri sunan Vodafone Türkiye, yaklaşık 3.300'ü aşkın çalışan kadrosu, 1.200'ü aşkın perakende mağazası ve ekosisteminde bulunan 43.000 paydaşı ile faaliyet göstermektedir.

Bültenin Devamını Oku

İlgili Görseller

Seçilenleri Bilgisayara İndir Seçilenleri Sepete Ekle