Dijital Dönüşüm İçin 2 Yılda 2 Milyar TL’nin Üzerinde Yatırım!
Haberin Tarihi : 23 Mayıs 2014Vodafone Türkiye, Yatırımlarına Hız Veriyor!
Dijital Dönüşüm Hareketi'ni başlatan ve kesintisiz yatırımlarla tüketicilere son teknolojileri sunan Vodafone Türkiye, 2013-2014 mali yılında toplam gelirlerini * artırarak, hem 6,4 milyar TL toplam gelir seviyesi hem de 1,1 milyar TL FAVÖK ile bugüne kadarki en yüksek seviyeleri kaydetti. Şirketin, mobil gelir pazar payı bugüne kadarki rekor seviye olan %33,4'e ulaştı. Şirket, kasım ayında hayata geçirdiği Dijital Dönüşüm Hareketi'nin ilanını içeren 2013-2014 yılının son 6 ayında 566 milyon TL'lik yatırım yaptı.
Türkiye'nin uçtan uca dijital kalkınması için harekete geçen Vodafone'un yeni dönemde de odağını yatırımlar oluşturuyor. Şirket; Vodafone Grubu'nun "Project Spring" adlı yatırım hamlesinin de eklenmesiyle iki yılda toplam 2 milyar TL'nin üzerinde yatırım yapacağını duyurdu.
"Daha iyi bir gelecek için iletişim teknolojileri ile Türkiye'de herkese ilham vermek" misyonu ile Kasım 2013'de Dijital Dönüşüm Hareketi isimli stratejik programı başlatan Vodafone Türkiye rekorlarla geçen 2013-2014 finansal yılının sonuçlarını paylaşırken, geleceğe dönük vizyonunu da düzenlediği basın toplantısında açıkladı. Yeni dönemde yatırımlarına hız verecek olan şirket, iki yılda toplam 2 milyar TL'nin üzeri yatırım planladığını duyurdu.
Rekorlarla geçen mali yılın son 6 ayında 566 milyon TL yatırım!
Vodafone Türkiye, bireylerden kurumlara, sosyal hayattan ekonomik yaşama kadar Türkiye'nin uçtan uca dijital kalkınması hedefiyle ilan ettiği Dijital Dönüşüm Hareketi'nin önümüzdeki dönemdeki odağını yatırım olarak belirledi. 31 Mart 2014 tarihi itibariyle sona eren finansal yılında rekorlara imza atan şirket, toplam gelirlerini artışla 6.4 milyar TL'ye ulaştırarak bu kalemde pazar payını %33.4'e çıkardı. Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kârını (FAVÖK), %27 artış ile bugüne kadarki en yüksek seviye olan 1,1 milyar TL'ye çıkaran şirket, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tanımına göre 20 milyon abone sayısına ulaşarak bu alanda rekora imza attı.
Toplantıda şirket, 19 Kasım 2013'te yeni marka kimliği ile birlikte duyurduğu Dijital Dönüşüm Hareketi stratejik programı kapsamında attığı adımları, yaptığı yatırımları ve aynı programın yeni dönem hedeflerini paylaştı. Programın ilan edilmesi ile 2013-14 mali yılının son altı ayında 566 milyon TL'lik yatırım yaptığını açıklayan Vodafone Türkiye yeni dönem için de yatırımların süreceğinin altını çizdi. Şirket, halihazırda planladığı yatırımlara ek olarak Vodafone Grubu'nun Spring Projesi adıyla dünya çapında başlattığı yatırım hamlesinin de etkisiyle iki yılda toplam 2 milyar TL'nin üzerinde yatırım yapacağını duyurdu.
Vodafone Türkiye'nin Dijital Dönüşüm Hareketi adlı stratejik programının ana kalemlerini "Dijital bağlantılı Türkiye için Teknoloji Yatırımları", "Toplumsal gelişim için Sosyal Yatırımlar" ve "Mükemmel müşteri deneyimi için Hizmet Yatırımları" oluşturuyor. "Dijital bağlantılı Türkiye için Teknoloji Yatırımları" başlığı altında; şebekesinin, tüketicilerin ve kurumların dijitalleşmesini hedefleyen Vodafone Türkiye bu alanda yatırımlarını hızlandırıyor.
Dijital teknolojik altyapısı ile kaliteli kullanıcı deneyimi
4G hazırlıklarını yine "Dijital bağlantılı Türkiye için Teknoloji Yatırımları" başlığı altında gerçekleştiren Vodafone Türkiye bu alanda pek çok adımı da toplantısında duyurdu. Kısa süre önce Türkiye'de ilk kez 4G uluslararası dolaşım (roaming) hizmetini sunarak 4G özellikli cihaz sahibi müşterilerinin İtalya, İspanya, Portekiz, Yunanistan ve Romanya'ya yapacakları ziyaretlerde RED tarifeleri üzerinden 4G teknolojisini sunduğunu aktaran şirket, bu alanda erişimi artırmayı hedefleyen bir de müjde verdi. Şirket, 4G özellikli, 5 inçlik ekran boyu ile fark yaratan Vodafone Smart Power 4 adlı operatör markalı akıllı telefonu Türkiye'de üretmek için düğmeye bastığını duyurdu. Vodafone Smart Power 4, Türkiye'de üretilen ilk 4G özellikli telefon olma özelliği taşıyor.
Diğer yandan şirketin şebekesini geliştirme çalışmaları kapsamında İstanbul, Ankara ve İzmir'de tüm baz istasyonlarını SingleRAN teknolojisini içerecek şekilde yenilediği duyuruldu. Verilen bilgiye göre SingleRAN teknolojisine sahip baz istasyonları, küçük yenileme operasyonları ile 4G için de kullanılabilme özelliği taşıyor.
"Mükemmel müşteri deneyimi için Hizmet" başlığı altında; çağrı merkezlerini, online müşteri servislerini ve mağazalarını toplayan şirket bu alanda da tüketicilerin dijital bir yaşam için ihtiyaçlarına yanıt verecek yatırımlar yapacağını, tüm mağazalarını da yenileyeceğini basın toplantısında paylaştı.
Öte yandan çifte sorumluluk anlayışıyla toplumsal ihtiyaçları gözeten Vodafone Türkiye'nin "Toplumsal gelişim için Sosyal Yatırımlar" başlığı altındaki da Vodafone Arena ve İstanbul Maratonu gibi "Spor"; İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı ile ortak projelerini yürüttüğü, Vodafone Liselerarası Müzik Yarışması sponsorluğunu kapsayacak şekilde "Sanat" ve toplumun her kesiminin dijitalleşme ile buluşturacak "Kurumsal Sosyal Sorumluluk" adımları yer alacak.
Öğüt: Yatırımları hızlandıracağımız bir döneme giriyoruz
Şirketin tüm İcra Kurulu üyelerinin katıldığı toplantıda konuşan Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt şunları söyledi:
"2013-14 mali yılında, toplam gelirlerimizi * artış ile 6,4 milyar TL'lik rekor seviyeye ulaştırırken, toplam mobil gelir pazar payımızı da %33,4'e çıkardık. 1,1 milyar TL'lik FAVÖK ve 20 milyon abone sayısına ulaşarak 'Rekorlardan Dönüş Yok' dediğimiz bir yıl oldu. Şimdi ise Dijital Dönüşüm Hareketi'nde adımlarımızı hızlandıracağımız bir döneme giriyoruz. Bu yeni dönemde yine yatırımlarımızı odağımıza koyarak ilerleyeceğiz. Yapacağımız yatırımlara Vodafone Grubu'nun Spring Projesi için Türkiye'ye ayırdığı yatırım miktarı da eklenecek. Böylece önümüzdeki iki sene toplamda 2 milyar TL'nin üzerinde yatırımı Türkiye'nin dijital geleceği için harcamayı planlıyoruz. Vodafone Türkiye olarak Dijital Dönüşüm Hareketi'nin ilanı ile 2013-14 mali yılının son 6 ayında Teknoloji, Hizmet ve Sosyal başlıklarında toplam 566 milyon TL yatırım yaptık. Bu dönem; bizim için, Türkiye Elektrik İletim Anonim Şirketi (TEİAŞ) ile imzaladığımız anlaşmayı da kapsayacak şekilde toplamda 300 milyon TL yatırım bedeline ulaşacak fiber altyapımızı iki katına çıkardığımız, Vodafone markalı telefonumuz Blade V'yi Türkiye'de üretmeye başladığımız, Beşiktaş Jimnastik Kulübü ile Türk spor tarihinin en büyük sponsorluk anlaşmasına imza attığımız birlikte Vodafone Arena'nın lansmanını yaptığımız, Şanlıurfa'da 40 milyon TL'lik yatırımla yeni çağrı merkezimizi açtığımız, Düşler Kulubü, Connected Women Zirvesi, Sürdürülebilirlik Raporu lansmanı, Liselerarası Müzik Yarışması gibi sosyal sorumluluk alanlarında yaptığımız çalışmaları kapsayan verimli bir dönem oldu. Yıllık finansal sonuçlarımızda da bu verimliliğin izlerini görüyoruz.
Önümüzdeki dönemde önemli çalışma alanlarından birinin de şebeke ağı ve 4G hazırlıkları olduğunun altını çizen Gökhan Öğüt şöyle devam etti:
"Henüz tamamladığımız ve sizlere bugün duyurmaktan mutluluk duyduğumuz projemizle İstanbul, Ankara ve İzmir'de tüm baz istasyonlarımızı SingleRAN teknolojisini içerecek şekilde yeniledik. Yine bu ayın başında 4G uluslararası dolaşımı (roaming) ilk sunan operatör olduk. 4G destekli akıllı cihaz sahibi olan Vodafone Red'liler, bu beş ülkede 4G teknolojisinin hızından faydalanırken, tarifelerinin tamamını tıpkı Türkiye'deymiş gibi özgürce kullanabiliyorlar. Bu noktada yine bu hizmetten faydalanma oranını artırmak için çok önemli bir adım atarak Türkiye'de üretilecek ilk 4G özellikli telefon Vodafone Smart Power 4 için düğmeye bastık. Yakın bir zamanda bu ürünümüzü de kamuoyuyla paylaşacağız"
Öğüt sözlerini şu şekilde tamamladı:
"Ülkemiz için değer yaratma vizyonumuz çerçevesinde Vodafone Grubu'ndan aldığımız destek ve cesaretle yatırımlarımızı artırarak sürdüreceğiz ve teknolojinin küçük mucizelerini sunarak, 'Türkiye'nin iletişim teknolojileri ile dijitalleşmesinde, herkese ilham verme' misyonumuzu devam ettireceğiz.
Özetle; Vodafone Türkiye olarak, ülkemizin dijital dönüşümüne liderlik etme kararlılığımızı de her geçen gün artarak devam ettiğinin altını çizmek isterim."
*Toplam gelirler ve FAVÖK büyüme oranları organiktir. 1 Temmuz 2013 tarihindeki mobil çağrı sonlandırma ücretlerindeki düşüş etkisi arındırıldığında toplam gelirlerin büyüme oranı, geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında %22 olarak gerçekleşmiştir.