
“Geleceğe İlk Adım” Eğitim Seminerleri İçin 70 İlden 180 Okul Öncesi Öğretmeni, Antalya’da Buluştu
Haberin Tarihi : 23 Şubat 2013Türkiye Vodafone Vakfı'nın okul öncesi eğitimi desteklemek amacıyla MEB ve AÇEV işbirliğiyle yürüttüğü "Geleceğe İlk Adım" Projesi'nde eğitim veren öğretmenler, Antalya'da toplandı. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla düzenlenen "Eğitici Eğitimi Seminerleri"ne, 6 gün süreyle 70 ilden toplam 180 öğretmen katıldı.
Türkiye Vodafone Vakfı tarafından Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) işbirliğiyle gerçekleşen "Geleceğe İlk Adım Projesi"nin ana sınıflarında görev yapan öğretmenler, "Eğitici Eğitimi Seminerleri" için Antalya'da toplandı.
Okul öncesi eğitim ile çocuklara fırsat eşitliği sağlamak hedefiyle hayata geçen Geleceğe İlk Adım Projesi kapsamında, 2012-13 eğitim yılında 81 ilde 458 anasınıfında, 45.634 çocuğa, 13.057 anne/babaya ve 1.374 öğretmen/yöneticiye ulaşıldı. Öğretmenlerin okul öncesi eğitim alanında kendilerini geliştirmeleri amacıyla Antalya'da düzenlenen ve 6 gün süren "Eğitici Eğitimi Seminerleri"ne, toplam 180 öğretmen katıldı. MEB Temel Eğitim Genel Müdürü Funda KOCABIYIK, Türkiye Vodafone Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Hasan SÜEL ve AÇEV Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ayla GÖKSEL'in katılımıyla düzenlenen toplantıda, Geleceğe İlk Adım öğretmenleri deneyimlerini paylaştı.
Toplantıda konuşan MEB Temel Eğitim Genel Müdürü Funda KOCABIYIK, her alanda olduğu gibi eğitimde de çok hızlı değişim ve gelişim yaşandığına dikkat çekerek, hayat boyu öğrenmenin temelini ise okul öncesi eğitimin oluşturduğunu vurguladı. KOCABIYIK, şunları söyledi:
"Okul öncesi eğitimde hem okullaşma oranını hem de niteliği artırma yönünde çalışıyoruz. Bakanlık olarak eğitimin sadece MEB'in işi olması gerektiğine inanmıyoruz. Sivil toplum kuruluşları ve eğitime gönül vermiş insanlarla bu yolda yürümeyi tercih ediyoruz. Bu nedenle Türkiye Vodafone Vakfı'nın maddi desteğinden ve AÇEV'in deneyimlerinden faydalanıyoruz. İyiki de öyle yapmışız. Şu anda binlerce çocuk, eğitici ve anneye ulaştık. Öğretmen niteliği, eğitimi direkt etkileyen bir konu olduğu için eğitici eğitimini de çok önemsiyoruz. Çünkü öğretmeniniz nitelikliyse, yaptığı işi seviyorsa, çocuklar üzerinde inanılmaz farklılıklar yaratabiliyor. Artık çocuklar gelişimlerini daha erken yaşlarda tamamlıyor, etraflarının farkına varıyorlar. Onlara yetmek daha da zorlaşıyor. Bu nedenle kaç yıllık olursa olsun, öğretmenlerin de yeni yaklaşımlarla donatılmaları gerekiyor. Bu proje kapsamında öğretmenlerin bilgilerini tazeliyoruz. Bu projenin arkasındayız ve desteklemeye devam edeceğiz."
Hasan SÜEL: "Çocuklarımızı daha üretken bireyler olarak topluma kazandırmayı hedefliyoruz"
Türkiye Vodafone Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Hasan SÜEL, toplantıda yaptığı konuşmada, Geleceğe İlk Adım Projesi'ni, okul öncesi eğitimde fırsat eşitsizliğinin Türkiye'nin en önemli sosyal ihtiyaçlarından biri olması ve tüm çocukların bu temel haktan faydalanması gerektiği inancıyla hayata geçirdiklerini söyledi. SÜEL, şöyle devam etti:
"Vodafone Türkiye olarak ticari ve sosyal yatırımlarımızla, ülkemizin sosyal ihtiyaçlarına çözüm üretmemize yardımcı olacak her türlü aracı, toplumumuzun iyiliği ve gelişimi için seferber ediyoruz. Sosyal yatırımlarımızı sürdürdüğümüz Türkiye Vodafone Vakfı çatısı altında, bugüne kadar toplumsal ve ekonomik hayatta fırsatlardan eşit olarak faydalanamayan bireylerin önündeki engelleri kaldırmak üzere engellilik, kadın-erkek eşitsizliği, okul öncesi eğitim gibi farklı alanlarda önemli projelere imza attık. 3 milyon kişinin hayatına dokunduk. Okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması, özellikle dezavantajlı bölgelerde, farklı koşullara sahip ailelerin çocuklarının eğitim ekosistemine kazandırılması, okullaşma oranlarının yükselmesi ve uzun vadede ülkelerin sosyo-ekonomik kalkınması açısından büyük önem taşıyor. Türkiye Vodafone Vakfı olarak, ülkemizin dört bir yanında çocuklarımızı daha üretken bireyler olarak topluma kazandırmak, buradan yarattığımız katma değer ile kadının ekonomiye katılımında, yoksullukla mücadelede ülkemize eşik atlatmak vizyonuyla Geleceğe İlk Adım Projesi'ni hayata geçirdik. Bu konuda çok değerli bilgi birikimine sahip proje ortaklarımız MEB ve AÇEV ile güçlerimizi birleştirerek, bugüne kadar 81 ilde, 458 ana sınıfında 45.634 çocuğa, 13.057 anne/babaya ve 1.374 öğretmen/yöneticiye ulaştık. Türkiye Vodafone Vakfı olarak tüm projelerimizde öncelikle odaklandığımız alanlarda fark yaratmak, ardından toplumsal yaşamda olumlu bir dönüşüme aracı olmak, uzun vadede ise Türkiye'nin sürdürülebilir geleceğine uzanan yolda katma değer oluşturmak misyonuyla çalışıyoruz. Geleceğe İlk Adım Projesi ile de insan sermayesine ve Türkiye'nin sürdürülebilir geleceğine yatırım yapıyoruz."
Ayla GÖKSEL: "Projemiz, okul öncesi eğitim alanında başarılı bir model oluşturuyor"
AÇEV Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ayla GÖKSEL ise, kamu, özel sektör ve sivil toplum işbirliğinin başarılı örneklerinden bir olan Geleceğe İlk Adım projesinden gurur duyduklarını söyledi. GÖKSEL, şöyle devam etti:
"Çocuklarımıza eğitim hayatlarına başlarken eşit bir fırsat sunan okul öncesi eğitimi desteklemek amacıyla yürüttüğümüz Geleceğe İlk Adım Projesi, kaliteli bir eğitimin tüm bileşenlerini içinde barındırıyor. Bu kapsamda sınıf donanımından, öğretmen eğitimine, destekleyici eğitim materyali ve eğitim programından, aile katılımı sağlamaya kadar geniş bir yelpazede eğitime destek hizmetleri sunuyor. Proje uygulanırken ortaklarımız sayesinde hem destek verilecek ihtiyacı olan en doğru okullar seçiliyor hem de eğitim alan öğretmenlerimiz sayesinde sürdürülebilir ve kolay yaygınlaşabilen bir çalışma yürütülüyor. Her yıl eklenen yeniliklerle proje sürekli gelişiyor ve daha fazla kişiye ulaşıyor. Geleceğe İlk Adım web sitesi, proje sınıfları arasında öğretmen ziyaretleri, illerde düzenlenen proje şenlikleri ve saha danışmanlığı gibi çalışmalarla oluşturulan ve birbiriyle iletişim içinde bulunan proje topluluğu gittikçe büyüyor. Bu uygulamalar sayesinde öğretmenlerimize destekleyici bir çevre sunuluyor. Ayrıca, Van depreminin ardından proje kapsamında Türkiye Vodafone Vakfı ve Kızılay işbirliğinde bölgedeki çocuklara destek vermek amacıyla konteyner kentler içinde oluşturduğumuz Geleceğe İlk Adım Üniteleri ile afet sonrası durumlar için de farklı bir deneyim geliştirilmiş bulunuyor. Bu özellikleri ile projenin ülkemizde okul öncesi eğitim alanında başarılı bir model oluşturduğuna inanıyor, 2007 yılında farklı okul öncesi eğitim projeleriyle başladığımız üçlü işbirliğimizi daha da geliştirerek sürdürmeyi hedefliyoruz. Seminerimize katılan öğretmenlerimiz AÇEV'in Anne Destek Programı ile ilgili bir eğitim alıyorlar ve bu eğitimleri sınıflarındaki çocukların anneleri ile uygulayacaklar. Böylece okul öncesi eğitimde kalitenin en önemli unsurlarından olan Aile Katılımı konusunda önemli bir çalışma yapmış olacaklar. Hepsine seminere katılımları için teşekkür ediyor, başarılı bir eğitim yılı geçirmelerini diliyorum."
Eğitici Eğitimi Seminerleri'ne 180 öğretmen katıldı
Geleceğe İlk Adım projesi kapsamında düzenlenen "Eğitici Eğitimi Seminerleri", 70 ilden toplam 180 öğretmenin katılımıyla Antalya'da gerçekleşti. 6 gün süren seminerlerde öğretmenlere, AÇEV'in Anne Destek Programı ile ilgili eğitim verildi. Bu eğitimleri alan öğretmenler, sınıflarında eğitim gören çocukların annelerini, sağlık, beslenme, hijyen, çocuk gelişimi, aile-çocuk ilişkisi, çocuk yetiştirme tutumları, beslenme, okula hazırlık ve koruyucu sağlık konularında bilgilendiren toplantılar düzenliyor. Böylece okul öncesi eğitimin kalite bileşenlerinden biri olan "Aile Katılımı" ile ilgili önemli bir çalışma yapılmış oluyor. Öğretmenlere yönelik olarak gerçekleştirilen eğitimlerde ise; toplumsal cinsiyet, aile içi şiddet, barış ve çocuk koruma gibi toplumsal temaların yanı sıra öğrenme biçimleri, iletişimde algı, yetişkin eğitiminde kullanılan yöntemler, grup olma ölçütleri ve grup aşamaları gibi konular ele alındı.
Sınıf donanımı, veli eğitimi, öğrenci eğitimi ve öğretmen eğitimi olmak üzere toplam dört aşamadan oluşan Geleceğe İlk Adım Projesi kapsamında, elverişsiz şartlarda yaşayan çocuklara hizmet veren anasınıfları başta olmak üzere, Türkiye'nin dört bir yanında öğrencilerin kişisel ve bilişsel, öğretmenlerin mesleki, annelerin ise ebeveynlik konusunda gelişimine destek sağlanıyor. Sınıf donanımı çalışmaları kapsamında, anasınıflarının çocukların deneyerek öğrenmelerine fırsat verecek şekilde, kaliteli donanım kullanılarak tasarlanması üzerine önemli çalışmalar yürütülürken, öğretmenlerin mesleki gelişimi ve alanlarında daha donanımlı hale gelmeleri hedefiyle, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ve Türkiye Vodafone Vakfı'nın desteğiyle AÇEV tarafından yılda en az iki kez eğitim seminerleri düzenleniyor.
Çocukların zihinsel, fiziksel, sosyal ve duygusal becerileri ile okuma-yazma hazırlık çalışmaları, AÇEV tarafından eğitim verilen okul öncesi öğretmenlerinin öncelikle bireysel olarak alıp, ardından çocuklara uyguladıkları Çocuk Eğitim Programı ile desteklenirken, yine okul öncesi öğretmenleri tarafından verilen Anne Destek Programı ile proje sınıflarında eğitim gören çocukların anneleri sağlık, beslenme, hijyen, çocuk gelişimi, aile-çocuk ilişkisi, çocuk yetiştirme tutumları, beslenme, okula hazırlık ve koruyucu sağlık konularında bilgilendiriliyor.
Bu yıl düzenlenen Anne Destek Programı seminerine Adana, Adıyaman, Afyon, Ağrı, Aksaray, Amasya, Antalya, Ardahan, Artvin, Batman, Bingöl, Bitlis, Bolu, Burdur, Bursa, Çanakkale, Çankırı, Çorum, Denizli, Diyarbakır, Düzce, Edirne, Elazığ, Erzurum, Gaziantep, Giresun, Hakkari, Hatay, Konya, Kütahya, Malatya, Manisa, Mardin, Mersin, Muğla, Muş, Nevşehir, Ordu, Osmaniye, Riza, Sakarya, Siirt, Samsun, Sinop, Sivas, Şanlıurfa, Şırnak, Tekirdağ, Tokat, Tunceli, Van, Yalova, Yozgat ve Zonguldak illerinden öğretmenler katıldı.