
Vodafone’dan Adana’ya 29,4 Milyon TL’lik Yatırım
Haberin Tarihi : 26 Mart 2015Adanalı Şirketler %51'lik Dijitalleşme Endeksiyle Liderliğe Yürüyor
Vodafone Türkiye, gerçekleştirdiği 29,4 milyon TL yatırım ve sunduğu teknoloji çözümleriyle Adana sanayiinin dijitalleşmesine katkıda bulunuyor. Vodafone, Yarına Hazırım Platformu kapsamında şirketlerin dijitalleşme haritasını çıkardı. Araştırmaya göre, Adanalı şirketlerin dijitalleşme endeksi %51 olarak gerçekleşti. Böylece, dijitalleşmede potansiyeli yüksek illerden biri de Adana oldu.
"Dijital Dönüşüm Hareketi" kapsamında teknoloji, hizmet ve sosyal alanlarındaki yatırımlarını aralıksız sürdüren Vodafone Türkiye, bu vizyon çerçevesinde Adana'da gerçekleştirdiği yatırımlarını açıkladı.
Adana halkı teknolojiyi yakından takip ediyor
Akdeniz Bölgesi'nin sayılı ticaret ve sanayi merkezlerinden Adana'ya çok büyük önem verdiklerini belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, şunları söyledi:
"Türkiye'nin ikinci en büyük uluslararası doğrudan yatırımı olan Vodafone Türkiye'nin 2006 yılından bu yana toplam yatırımları 13 milyar TL'yi aştı. Kasım 2013'te 'Daha iyi bir gelecek için iletişim teknolojileriyle Türkiye'de herkese ilham vermek' misyonumuzla Dijital Dönüşüm Hareketi'ni ilan ettik. Bu kapsamda Adanalılara en ileri mobil teknolojileri sunarak Adana ekonomisinin daha da güçlenmesine katkıda bulunmayı önemsiyoruz. Adana halkı, teknolojiyi çok yakından takip ediyor. Adana nüfusunun %91'i mobil telefon abonesi. Biz de gerek Adana, gerekse Akdeniz Bölgesi'nde teknolojik altyapımızı güçlendirmek ve hizmet kalitemizi sürekli artırabilmek için yatırımlar yapıyoruz. Son 3 yılda Adana'ya 29,4 milyon TL'lik yatırım gerçekleştirdik. Adana'daki mağazalarımıza da sürekli yatırım yapıyoruz. 75 yatırımcımızın bulunduğu Adana'da 98 mağazayla faaliyet gösteriyoruz. Bölge genelinde ise toplam satış noktamız 246. Adana'da toplam 425 kişiye istihdam sağlıyoruz."
Adana'da sosyal yatırımlara da büyük önem verdiklerini vurgulayan Engin Aksoy, "MEB ve AÇEV işbirliğinde yürüttüğümüz 'Geleceğe İlk Adım' projemiz kapsamında, Adana'da 10, Akdeniz Bölgesi'nde 58 anasınıfımız bulunuyor. Projemiz kapsamında Adana'da 2.253, Akdeniz Bölgesi'nde 10.400 çocuğumuzun kaliteli okul öncesi eğitim almasına destek verdik. UNDP ve Habitat Kalkınma ve Yönetişim Derneği ile birlikte yürüttüğümüz 'Bilgisayar Bilmeyen Kalmayacak' projemiz kapsamında, Adana'da 10.769, Akdeniz Bölgesi'nde 54.830 gencimize ücretsiz bilgisayar eğitimi sağladık" dedi.
Adanalı şirketlerin dijitalleşme endeksi %51
Engin Aksoy, 2023'te 500 milyar dolar ihracat hedefleyen Türkiye'nin rekabet gücüne güç katacak çözümlere odaklanması gerektiğinin altını çizerek şöyle konuştu:
"Ekonomik büyümenin itici gücünün KOBİ'ler olduğuna inanıyoruz. KOBİ'lerimizin attıkları adımlarla, sadece kendilerinin değil ülkemizin de kaderini belirleyecek güce sahip olduklarını düşünüyoruz. KOBİ'lerden büyük işletmelerimize, tüm şirketlerimizin 'iş ortağı' olarak Komple İletişim Hizmetleri çatısı altında pek çok ürün ve servisi dünyanın son teknolojisiyle sunuyoruz. Şirketleri rekabette bir adım öteye taşıyacak ve global rekabet gücünü artıracak çözüm, teknolojiyi benimseme ve hızla dijitalleşme olarak karşımıza çıkıyor. Bu nedenle, Vodafone olarak Türkiye'nin dijital dönüşümüne öncülük etmeyi hedefliyoruz. Çünkü dijital dönüşüm, iş dünyası için rekabet avantajı ve farklılaşmak demek. Türkiye'de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla geliştirdiğimiz Yarına Hazırım Platformu'nu Temmuz 2014 itibariyle www.yarinahazirim.com adresi üzerinden hizmete açtık. Dijitalleşme Endeksi'ni şimdiye kadar 17.000 işletme hesapladı ve 700.000 şirket ise sitemizi inceledi. Türkiye'de işletmelerin dijitalleşme endeksinin %48 olduğu sonucuna vardık. Yarına Hazırım Platformu'nda Adanalı şirketlerin de dijitalleşme haritasını da çıkarmak üzere 215 Adanalı şirkete ulaştık. Adanalı şirketlerin dijitalleşme endeksi %51 olarak çıktı. Adana dijitalleşmede Türkiye'nin potansiyeli yüksek illeri arasında yer alıyor. Adanalı şirketler dijital dönüşümü kucaklıyor, rakiplerine fark atıyor."
Yarına Hazırım Platformu ile işletmelerin dijitalleşme endekslerini ideal düzeye yükseltmelerine de yardımcı olduklarını vurgulayan Engin Aksoy, "Bu platformla, işletmelerin değişen iş dünyasında yarına ne kadar hazır olduklarını ücretsiz test ederken aynı zamanda verimliliklerini artırmak için nelere ihtiyaçları olduğunu da anlamalarını sağlıyoruz. Sadece kendi müşterilerimize hizmet vermiyoruz; müşterimiz olsun olmasın, Türkiye'deki tüm işletmelerin dijitalleşme endeksini çıkarmaya yönelik bir platform sunuyoruz. İşletmelerin dijitalleşmelerini artıracak çözümler finansal kârlılıklarına da olumlu katkı sağlıyor. Tüm dünyada dijitalleşen işletmelere baktığımızda, bu işletmelerin kaynaklarını artırmadan gelirlerini sektörlerinin %9 üzerinde büyüttüklerini, kârlılıklarının sektörlerinin %26 üzerinde gerçekleştiğini, pazar değerlerinin sektörlerinin üzerinde belirlendiğini görüyoruz" dedi.
Adanalı şirketlerin dijital karnesi
Vodafone Türkiye, Yarına Hazırım Platformu'nda Adanalı şirketlerin de dijitalleşme haritasını çıkardı. Yarına Hazırım Platformu'yla toplam 215 Adanalı şirkete ulaşan Vodafone, Adanalı şirketlerin dijitalleşme endeksini %51 olarak hesapladı ve önemli verilere ulaştı. Buna göre:
Müşteri yönetimi: Adana'da her 10 işletmeden 9'unun müşteri yönetimini ve bağlılığını artıracak çözüme ihtiyacı var ve %50'si bu yazılımları kullanarak %35'e varan oranda daha fazla müşteri adayına erişebiliyor.
Araç takip: Adana'da her 10 işletmeden 5'i sahada araç kullanıyor ve 'e varan oranda yakıt tasarrufu yapılmasını sağlayan araç takip çözümünü bu işletmelerin %53'ü kullanıyor.
Anlık iletişim: Her 10 işletmeden 5'inin sahada ekipleri var ve bu işletmelerin %67'si saha ekibiyle anlık iletişim kurabileceği mobil uygulama kullanmıyor.
Mobil POS: Her 10 işletmeden 4'ünün işyeri dışında tahsilat yaparak müşterilerine kolay ödeme yöntemi sunmaya ihtiyacı var. Ancak, bu işletmelerin %69'u yerinde tahsilat yapmalarını sağlayacak mobil POS çözümünü kullanıyor.
Dijitalleşmiş Adanalı şirket örneği: Akyem Adana Yem San. A.Ş. (Beyza Piliç)
1979 yılında üç kardeş tarafından Adana'da yem fabrikası olarak kurulan Akyem A.Ş., büyükbaş ve kanatlı yem, piliç eti ve işlenmiş et ürünleri üretiyor. Bir Akyem kuruluşu olan Beyza Piliç ise piliç eti, işlenmiş et ürünleri, yumurta üretimi yapıyor. Adana, Hatay, Osmaniye, Mersin ve Kahramanmaraş illerinde 302 bayisi bulunan Akyem, İSO Türkiye'nin En Büyük 500 Sanayi Kuruluşu raporunda 2014 yılında 344. büyük kuruluş oldu. Anadolu 500 listesinde ise 153. sırada yer alıyor. Diğer yandan Beyza Piliç, Arap ülkelerinden Orta Asya Cumhuriyetleri'ne kadar değişik pazarlara ihracat yapıyor.
2013 yılında Vodafone teknolojileriyle tanışan ve bugün itibariyle dijitalleşme endeksi %70 olan Akyem, Vodafone'un ses, veri, makinelerarası iletişim (M2M) çözümleri ile cihaz ve tablet kampanyalarından yararlanıyor.
Editöre Not:
İşletmelere, endekslerini artırmak için önemli ipuçları verilecek
İşletmeler, Yarına Hazırım Platformu'ndaki uygulamayı kullanarak dijitalleşme endeksini ve ihtiyaçlarını belirledikten sonra, isterlerse, verimliliklerini artıracak Vodafone İş Ortağım çözümlerine ulaşabiliyorlar. Bu kapsamda, müşterinin ihtiyacını karşılamak üzere, Ekip Yönetimi Çözümleri, Operasyonel Yönetim Çözümleri ve Müşteri Bağlılığı Çözümleri olmak üzere üç başlıkta toplanan Vodafone İş Ortağım çözümlerinden en uygun olanı öneriliyor.
Toplam teknoloji çözümleri ile daha dijital şirketler
Büyüklük veya sektör fark etmeksizin Vodafone çözümleriyle dijitalleşerek verimliliğini artıran şirketler, aldıkları olumlu sonuçlarla dijital skoru düşük şirketler için örnek teşkil ediyor. Örneğin;
Ford Türkiye, Connected Trucks projesinde %60'a kadar süreçlerin denetimini sağlayarak Vodafone'un M2M çözümüyle müşterilerine %20'ye varan operasyonel verimlilik sağladı.
Danone Hayat İçecek, Akıllı Dolap Takip Sistemi ile soğuk dolapların uzaktan yönetilmesini Vodafone M2M teknolojisi ile sağlayarak Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdi.
Lipton Türkiye, Vodafone Tablet Aplikasyonu projesi ile anında sahadan veri transferi sağlayarak operasyonel verimliliğini artırdı.
Konya'da hayvansal gıda sektöründe faaliyet gösteren Akşeker Group şirketinin dijitalleşme endeksi %90. Müşteri memnuniyetinde %25 artış sağladı, müşteri sayısını artırdı. Hayvansal gıda sektöründeki ihracat büyürken, Akşeker Group ihracat kapasitesini %62 büyüttü.
Kayseri'de gıda sektöründe faaliyet gösteren ve Meysu Gıda markasının da sahibi olan Gülsan Gıda'nın dijitalleşme endeksi 0. Şirket, Vodafone Türkiye'nin Yarına Hazırım Platformu'yla sunduğu toplu SMS gönderimi, Vodafone Locate ve araç takip hizmetlerini kullanarak operasyonel verimliliğini ve rekabetçiliğini artırdı. İhracat kapasitesinde önemli büyüme kaydeden Gülsan Gıda, Vodafone araç takip sistemiyle saha ekiplerinin zamanı daha iyi kullanması sonucu verimliliğini de artırdı. Şirket, müşterilerine ürün teslim süresini de %21 oranında kısalttı.