Vodafone’dan Mersin’e 33 Milyon TL’lik Yatırım

Haberin Tarihi : 01 Nisan 2015

Mersin'deki Şirketlerin Dijitalleşme Endeksi: %43

Vodafone Türkiye, gerçekleştirdiği yaklaşık 33 milyon TL yatırım ve sunduğu teknoloji çözümleriyle Mersin sanayiinin dijitalleşmesine katkıda bulunuyor. Vodafone, Yarına Hazırım Platformu kapsamında Mersin'deki şirketlerin dijitalleşme haritasını da çıkardı. Araştırmaya göre, Mersin'deki şirketlerin dijitalleşme endeksi %43 olarak gerçekleşti. 

"Dijital Dönüşüm Hareketi" kapsamında teknoloji, hizmet ve sosyal alanlarındaki yatırımlarını aralıksız sürdüren Vodafone Türkiye, bu vizyon çerçevesinde Mersin'de gerçekleştirdiği yatırımlarını açıkladı.

Mersin'deki faaliyetleri ve yatırımları hakkında bilgi veren Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, şunları söyledi: "Türkiye'nin ikinci en büyük uluslararası doğrudan yatırımı olan Vodafone Türkiye'nin 2006 yılından bu yana toplam yatırımları 13 milyar TL'yi aştı. Kasım 2013'te 'Daha iyi bir gelecek için iletişim teknolojileriyle Türkiye'de herkese ilham vermek' misyonumuzla Dijital Dönüşüm Hareketi'ni ilan ettik. Vodafone Türkiye olarak, Akdeniz Bölgesi'nin sayılı ticaret ve sanayi merkezlerinden Mersin'e büyük önem veriyoruz. Mersinlilere en ileri mobil teknolojileri sunarak Mersin ekonomisinin daha da güçlenmesine katkıda bulunmayı önemsiyoruz. Mersin halkı, teknolojiyi çok yakından takip ediyor. Biz de gerek Mersin, gerekse Akdeniz Bölgesi'nde teknolojik altyapımızı güçlendirmek ve hizmet kalitemizi sürekli artırabilmek için yatırımlar yapıyoruz. Son 3 yılda Mersin'e yaklaşık 33 milyon TL'lik yatırım gerçekleştirdik. Mersin'deki mağazalarımıza da sürekli yatırım yapıyoruz. Mersin'de 76 mağazayla faaliyet gösteriyoruz. Mersin'de gerek doğrudan gerekse dolaylı olarak 550 kişiye istihdam sağlıyoruz."

Mersin'de sosyal yatırımlara da büyük önem verdiklerini vurgulayan Engin Aksoy, "MEB ve AÇEV işbirliğinde yürüttüğümüz 'Geleceğe İlk Adım' projemiz kapsamında, Mersin'de 1, Akdeniz Bölgesi'nde 58 anasınıfımız bulunuyor. Projemiz kapsamında Mersin'de 118, Akdeniz Bölgesi'nde 10.400 çocuğumuzun kaliteli okul öncesi eğitim almasına destek verdik. UNDP ve Habitat Kalkınma ve Yönetişim Derneği ile birlikte yürüttüğümüz 'Bilgisayar Bilmeyen Kalmayacak' projemiz kapsamında, Mersin'de 9.351, Akdeniz Bölgesi'nde 54.830 gencimize ücretsiz bilgisayar eğitimi sağladık" diye konuştu.

Mersinli şirketlerin dijitalleşme endeksi %43

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, 2023'te 500 milyar dolar ihracat hedefleyen Türkiye'nin rekabet gücüne güç katacak çözümlere odaklanması gerektiğinin altını çizdi. Engin Aksoy, şunları kaydetti: "Ekonomik büyümenin itici gücünün KOBİ'ler olduğuna inanıyoruz. KOBİ'lerimizin attıkları adımlarla, sadece kendilerinin değil ülkemizin de kaderini belirleyecek güce sahip olduklarını düşünüyoruz. KOBİ'lerden büyük işletmelerimize, tüm şirketlerimizin 'iş ortağı' olarak Komple İletişim Hizmetleri çatısı altında pek çok ürün ve servisi dünyanın son teknolojisiyle sunuyoruz. Şirketleri rekabette bir adım öteye taşıyacak ve global rekabet gücünü artıracak çözüm, teknolojiyi benimseme ve hızla dijitalleşme olarak karşımıza çıkıyor. Bu nedenle, Vodafone olarak Türkiye'nin dijital dönüşümüne öncülük etmeyi hedefliyoruz. Çünkü dijital dönüşüm, iş dünyası için rekabet avantajı ve farklılaşmak demek. Türkiye'de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla geliştirdiğimiz Yarına Hazırım Platformu'nu Temmuz 2014 itibariyle www.yarinahazirim.com adresi üzerinden hizmete açtık. Dijitalleşme Endeksi'ni şimdiye kadar 17.000 işletme hesapladı ve 700.000 şirket ise sitemizi inceledi. Yarına Hazırım Platformu'nda Mersin'deki şirketlerin de dijitalleşme haritasını çıkardık. Mersinli şirketlerin dijitalleşme endeksi %43 olarak çıktı."

Yarına Hazırım Platformu ile işletmelerin dijitalleşme endekslerini ideal düzeye yükseltmelerine de yardımcı olduklarını vurgulayan  Engin Aksoy, "Bu platformla, işletmelerin değişen iş dünyasında yarına ne kadar hazır olduklarını ücretsiz test ederken aynı zamanda verimliliklerini artırmak için nelere ihtiyaçları olduğunu da anlamalarını sağlıyoruz. Sadece kendi müşterilerimize hizmet vermiyoruz; müşterimiz olsun olmasın, Türkiye'deki tüm işletmelerin dijitalleşme endeksini çıkarmaya yönelik bir platform sunuyoruz. İşletmelerin dijitalleşmelerini artıracak çözümler finansal kârlılıklarına da olumlu katkı sağlıyor. Tüm dünyada dijitalleşen işletmelere baktığımızda, bu işletmelerin kaynaklarını artırmadan gelirlerini sektörlerinin %9 üzerinde büyüttüklerini, kârlılıklarının sektörlerinin %26 üzerinde gerçekleştiğini, pazar değerlerinin sektörlerinin üzerinde belirlendiğini görüyoruz" dedi.

Mersin'deki şirketlerin dijital karnesi 

Vodafone Türkiye, Yarına Hazırım Platformu'nda Mersinli şirketlerin de dijitalleşme haritasını çıkardı. Buna göre, Mersinli şirketlerin dijitalleşme endeksi %43 olarak ortaya çıktı.

Yarına Hazırım anketinde ortaya çıkan tabloya göre, Türkiye'deki işletmeler var olan çözümleri kullanmıyor. Mersinli şirketler ise yüksek dijitalleşme hızlarına paralel olarak örnek bir tablo sergiliyor. Mersin'de:

Müşteri yönetimi: Her 10 işletmeden 9'unun müşteri yönetimini ve bağlılığını artıracak çözüme ihtiyacı var. Ancak %78'i bu yazılımları kullanmıyor.

Araç Takip: Her 10 işletmeden 6'sı sahada araç kullanıyor. Bu işletmelerin %72'si, 'e varan yakıt tasarrufu yapmalarını sağlayan araç takip çözümünü kullanmıyor.

Mobil POS: Her 10 işletmeden 3'ünün işyeri dışında tahsilat yaparak müşterilerine kolay ödeme yöntemi sunmaya ihtiyacı var. Ancak bu işletmelerin %55'i yerinde tahsilat yapmalarını sağlayacak mobil POS çözümünü kullanmıyor.

CRM: Her 10 işletmeden 7'sinin ürün ve hizmetlerini kayıt altında tutmaya ihtiyacı var. Ancak %74'ü bu ihtiyacına yönelik bir yazılım kullanmıyor.

Dijitalleşmiş şirket örneği: Erengül Taşımacılık 

2000 yılında taşımacılık sektöründe faaliyet göstermek üzere Mersin'de kurulan Erengül Taşımacılık'ın Dijitalleşme Endeksi: %75. 15 yıl içerisinde dünyada globalleşmenin sonucu artan taşımacılık taleplerini karşılamak üzere hizmetlerini de geliştirerek kurumsal bir taşımacılık firması olmayı başardı. 2011 yılından beri Vodafone ile çalışan şirket, mobil ses, data, M2M hatları ve Akıllı Bas Konuş sistemini kullanıyor.

Editöre Not:

İşletmelere, endekslerini artırmak için önemli ipuçları verilecek

İşletmeler, Yarına Hazırım Platformu'ndaki uygulamayı kullanarak dijitalleşme endeksini ve ihtiyaçlarını belirledikten sonra, isterlerse, verimliliklerini artıracak Vodafone İş Ortağım çözümlerine ulaşabiliyorlar. Bu kapsamda, müşterinin ihtiyacını karşılamak üzere, Ekip Yönetimi Çözümleri, Operasyonel Yönetim Çözümleri ve Müşteri Bağlılığı Çözümleri olmak üzere 3 başlıkta toplanan Vodafone İş Ortağım çözümlerinden en uygun olanı öneriliyor. 

Toplam teknoloji çözümleri ile daha dijital şirketler

Büyüklük veya sektör fark etmeksizin Vodafone çözümleriyle dijitalleşerek verimliliğini artıran şirketler, aldıkları olumlu sonuçlarla dijital skoru düşük şirketler için örnek teşkil ediyor. Örneğin;

Ford Türkiye, Connected Trucks projesinde %60'a kadar süreçlerin denetimini sağlayarak Vodafone'un M2M çözümüyle müşterilerine %20'ye varan operasyonel verimlilik sağladı.

Danone Hayat İçecek, Akıllı Dolap Takip Sistemi ile soğuk dolapların uzaktan yönetilmesini Vodafone M2M teknolojisi ile sağlayarak Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdi.

Lipton Türkiye, Vodafone Tablet Aplikasyonu projesi ile anında sahadan veri transferi sağlayarak operasyonel verimliliğini artırdı.

Konya'da hayvansal gıda sektöründe faaliyet gösteren Akşeker Group şirketinin dijitalleşme endeksi %90. Müşteri memnuniyetinde %25 artış sağladı, müşteri sayısını artırdı. Hayvansal gıda sektöründeki ihracat büyürken, Akşeker Group ihracat kapasitesini %62 büyüttü.

Kayseri'de gıda sektöründe faaliyet gösteren ve Meysu Gıda markasının da sahibi olan Gülsan Gıda'nın dijitalleşme endeksi 0. Şirket, Vodafone Türkiye'nin Yarına Hazırım Platformu'yla sunduğu toplu SMS gönderimi, Vodafone Locate ve araç takip hizmetlerini kullanarak operasyonel verimliliğini ve rekabetçiliğini artırdı. İhracat kapasitesinde önemli büyüme kaydeden Gülsan Gıda, Vodafone araç takip sistemiyle saha ekiplerinin zamanı daha iyi kullanması sonucu verimliliğini de artırdı. Şirket, müşterilerine ürün teslim süresini de %21 oranında kısalttı.

Bültenin Devamını Oku

İlgili Görseller